Hrvati o poduzetnicima imaju izuzetno negativno mišljenje. Točnije, svaki peti Hrvat misli da su poduzetnici negativci, a samo 38 posto ispitanika o njima ima pozitivno mišljenje. Po negativnom pogledu na svijet poduzetnika Hrvati su rekorderi ne samo u EU već i u još 12 zemalja rastućih ekonomija jer je prosjek EU oko 7 posto. Pokazalo je to istraživanje Eurobarometra o percepciji poduzetnika u ekonomijama te želji za ulaskom u svijet privatnog biznisa. Čak 70 posto građana Hrvatske drži da poduzetnike zanima samo kako napuniti svoj džep, a isto toliko ih je uvjereno da iskorištavaju svoje zaposlenike. Kod trećine stanovnika prevladava mišljenje da u slučaju bankrota poduzetnicima ne treba dati novu šansu. Paradoks Hrvatske jest da se, unatoč lošem mišljenju o poduzetnicima, mnogi, točnije 40 posto ispitanih, žele upustiti u svijet privatnog biznisa pa bi ih 30 posto u slučaju nasljeđivanja većeg iznosa novca pokrenulo vlastiti posao.
Hrvati o poduzetnicima imaju izuzetno negativno mišljenje. Točnije, svaki peti Hrvat misli da su poduzetnici negativci, a samo 38 posto ispitanika o njima ima pozitivno mišljenje.
Po negativnom pogledu na svijet poduzetnika Hrvati su rekorderi ne samo u EU već i u još 12 zemalja rastućih ekonomija jer je prosjek EU oko 7 posto.
Ne bi dali drugu šansu
Pokazalo je to istraživanje Eurobarometra o percepciji poduzetnika u ekonomijama te želji za ulaskom u svijet privatnog biznisa. Čak 70 posto građana Hrvatske drži da poduzetnike zanima samo kako napuniti svoj džep, a isto toliko ih je uvjereno da iskorištavaju svoje zaposlenike. Kod trećine stanovnika prevladava mišljenje da u slučaju bankrota poduzetnicima ne treba dati novu šansu.
Paradoks Hrvatske jest da se, unatoč lošem mišljenju o poduzetnicima, mnogi, točnije 40 posto ispitanih, žele upustiti u svijet privatnog biznisa pa bi ih 30 posto u slučaju nasljeđivanja većeg iznosa novca pokrenulo vlastiti posao.
Sklonost prema privatnom poduzetništvu postoji u većini postkomunističkih zemalja te na rastućim tržištima, ali na tim tržištima je i nešto veća pojavnost negativnog odnosa prema poduzetnicima kao osobama. Tako na primjer u Turskoj 82 posto građana želi biti samozaposleno, odnosno žele sami određivati svoju sudbinu, a samo 18 posto želi uživati u sigurnosti zaposlenja. U Rumunjskoj bi pak 54 posto ispitanika nasljedstvo uložilo u pokretanje tvrtke ili obrta. U staroj Europi, u kojoj su tvrtke i stabilnije, građani uživaju u sigurnosti rada i nisu skloni poduzetništvu zbog ugodnosti fiksne plaće i radnog vremena.
Na cijeni fiksna plaća
U Skandinaviji više od 70 posto građana i ne pomišlja na pokretanje privatnog biznisa, ali zato imaju izuzetno dobro mišljenje o svojim poslodavcima. Čak 83 posto Islanđana drži poduzetnike pozitivnim osobama, a samo 1 posto ih ima negativan stav o njima. Istraživanje o percepciji poduzetnika provedeno je potkraj 2012. na više od 42.000 stanovnika zemalja EU i još 12 zemalja – Južna Koreja, SAD, Japan, Kina, Norveška, Švicarska, Turska, Island, Izrael, Indija, Brazil i Rusija.